Archéo Amateurs Open Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Cartes Pokémon : la prochaine extension ...
Voir le deal

Hallo en welkom, lieve Nederlandse vrienden!

Aller en bas

Hallo en welkom, lieve Nederlandse vrienden! Empty Hallo en welkom, lieve Nederlandse vrienden!

Message par Admin Mer 23 Aoû 2023 - 16:14

Ik ben de oprichter van dit forum. Ik ben 59 jaar oud en ben sinds ongeveer mijn tiende gepassioneerd door archeologie. Hoe meer de tijd verstrijkt, hoe minder ik er spijt van heb dat ik er niet mijn werk van heb gemaakt. Als ik zie dat veel professionals geen tijd hebben of niet weten hoe ze de tijd moeten nemen om iets anders te doen dan hun specialiteit, heb ik medelijden met ze, en soms zelfs een beetje medelijden. Ik bleef dus een amateur. Wij zijn met velen ☺.

Omdat mijn geestesgesteldheid niet geschikt was voor schoolonderwijs, deed ik geen universitaire studies en oefende ik om te proberen mezelf te integreren in een samenleving waarin ik mijn plek niet vond, een baan die ik oninteressant vond en die ik zelfs had beloofd mezelf nooit te sporten.

Maar dit beroep, dat mij niet fascineerde, gaf mij de grootste vrijheid van geest. Hij gaf me de tijd om veel romans en allerlei soorten essays te lezen, hij gaf me de kans om elkaar te kruisen en mensen van over de hele wereld te ontmoeten. Deze baan, die in de samenleving weinig aandacht krijgt, heeft me geholpen een beetje nederigheid en mededogen te leren.

Soms praatten we met bekenden over van alles en niets, wat we zouden doen als we de kans zouden krijgen om een ​​heel groot geldbedrag te winnen bij de Lotto. We drukken allebei ons idee uit, redelijk of waanvoorstellingen, en ik, ik had altijd hetzelfde idee: in dit geval zou ik een uitgeverij openen, maar in ieder geval was niemand geïnteresseerd in mijn antwoord! ☺ maar door door mijn hoofd te gaan, is dit idee uiteindelijk ontkiemd, zo lijkt het, aangezien het met dit forum mijn ambitie is om liefhebbers van archeologie van over de hele wereld te laten communiceren, discussiëren en uitwisselen, ongeacht hun taal en nationaliteit , en of het amateurs of professionals zijn! Het is zelfs beter dan alles waar ik van kon dromen!
En bovenal: u hoeft niet te wachten om iets te winnen bij de Lotto! Een computer of een smartphone en een beetje enthousiasme zijn genoeg om een ​​forum te creëren, en een beetje doorzettingsvermogen is genoeg om het levend te maken!

Maar waarom bestaat zo'n forum al lang niet meer? Als ik een idee van een antwoord kan wagen, vrees ik dat welwillendheid en vrijgevigheid nog niet wijdverspreid genoeg zijn in onze aardse wereld. In de archeologie hebben we vaak de mogelijkheid om na te denken over het tragische lot van volkeren en beschavingen, en zelfs dat van onze hele menselijke soort. Ik ben er diep van overtuigd dat solidariteit en samenwerking de grootste deugden zijn die ontwikkeld kunnen worden.

Op de homepage van het forum kun je zien dat ik bijna jarig ben. Jouw deelname is mijn grootste geschenk.

Dankjewel
Admin
Admin
Admin

Messages : 60
Date d'inscription : 05/08/2023
Age : 60
Localisation : Dordogne, France

https://archeo-amateurs-open.forumactif.com

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous pouvez répondre aux sujets dans ce forum